שיפור מהירות אתרים

אז בניתם אתר מדהים ומעוצב, אך האתר שלכם איטי, ולוקח לו זמן רב להיטען, וכעת אתם מעוניינים להבין האם וכיצד זה יכול להשפיע על הקידום האורגני של האתר שלכם? ובכן, משך הטעינה של האתר שלכם הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים שיש לחוויית המשתמש ולקידום האתר שלכם בגוגל. ולכן, חשוב שנבין למה זה כל כך חשוב, ומה הופך את משך טעינת האתר לחשוב מתמיד לקידום אתרים אורגני. וכמובן, נרצה להבין גם מה ניתן לעשות כדי לשפר את מהירות האתר.

מהי החשיבות של מהירות האתר בקידום אתרים?

מהירות הטעינה של האתר הוא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני. וזאת מהסיבה שלמהירות הטעינה של האתר יש השפעה משמעותית על חווית המשתמש של הגולשים. חשבו על זה שאתם נכנסים לאתר כלשהו, ולוקח לו זמן רב להיטען… זה יכול להיות כל כך מעצבן, עד כדי כך שדי מהר נעדיף לנטוש את האתר ולעבור לאתר אחר כדי למצוא את התשובה או את מה שחיפשנו. הגולשים בימינו התרגלו להיות די חסרי סבלנות, שכן המידע ברשת כל כך עצום ונגיש, עד כדי כך שאין לנו כוח לחכות יותר מכמה שניות בודדות עד שהאתר שנכנסו אליו ייטען. למעשה, מחקרים בתחום השיווק מוכיחים, כי רוב הגולשים לא מחכים יותר מ-3 או 4 שניות, ובטח שלא יותר מ-7 שניות, עד שעמוד או תוכן מסוים ברשת ייטען במסך שלהם. 

כדאי לדעת גם שכאשר הגולשים יוצאים מהאתר, זה מעלה את אחוז הנטישה של עמודי האתר – שזה היחס בין הגולשים שנטשו את העמוד באתר, מתוך כלל הגולשים שנכנסו אליו, בתקופת זמן מסוימת. בנוסף, זה מקטין את משך השהייה של הגולשים באתר – שזהו משך הזמן הממוצע שהגולשים שהו באתר אחרי שנכנסו אליו. וכמו כן זה מקטין את מספר העמודים הממוצע שכל משתמש נכנס אליהם באתר (באמצעות לינקים פנימיים). כך שמהירות הטעינה של עמודי האתר היא למעשה קריטית לא רק עבור חוויית המשתמש, אלא גם עבור פרמטרים חשובים אחרים בקידום אתרים אורגני.

מדדי Core Web Vitals

מהירות הטעינה של האתר תמיד הייתה חשובה לקידום אתרים אורגני. אך לאחרונה, החשיבות של מהירות הטעינה של האתר נהייתה חשובה מתמיד, לשם דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. וזאת מכיוון שלאחרונה גוגל התחילה להשתמש במדדי core web vitals, שקשורים לחוויית המשתמש באתר, ובין היתר למשך הטעינה של עמודי האתר. שלושת מדדי ה- core web vitalsהם LCP, FID ו-CLS, וכעת ננסה להבין טוב יותר מה מודד כל אחד מהם:

LCP: Largest Contentful Paint – מדד זה מודד את זמן הטעינה של האלמנט הוויזואלי הגדול ביותר בעמוד האתר. כדי לספק חווית משתמש טובה, המטרה היא שה-LCP יהיה 2.5 שניות, או פחות מזה.

FID: First Input Delay – מדד זה מודד את האפשרות לביצוע אינטראקציה מצד הגולשים עם דף האינטרנט. השאיפה היא שלדפי האתר שלכם יהיהFID  של 100 אלפיות שניה או פחות.

CLS: Cumulative Layout Shift – מדד ה-CLS מודד יציבות חזותית. על מנת לספק חווית משתמש טובה, דפי האתר צריכים לשמור על CLS של 0.1 או נמוך מזה.

מבלי להיכנס להבדלים בין המדדים הללו, ניתן לומר באופן כללי, שללא ספק גוגל מעניקה חשיבות רבה יותר למשך מהירות הטעינה של עמודי האתרים ברשת, יותר מתמיד. כך שאם פעם היה חשוב שיהיה לכם אתר מהיר, כדי שהגולשים לא יינטשו אותו, היום זה חשוב עוד יותר – בין היתר כדי שגוגל לא תפגע בדירוגי האתר שלכם בתוצאות.

איך לשפר את מהירות הטעינה של האתר?

מהירות הטעינה של האתר שלכם נקבעת בעיקר לפי כמות הבקשות מן השרת. בכל פעם שגולש נכנס לאתר שלכם, הוא למעשה "מבקש" מידע מהאתר שלכם, כמו עמודי תוכן, תמונות, וקבצי Html, CSS, או Java Script. כל אלמנט כזה למעשה דורש בקשה נפרדת מהשרת. כך שככל שיש לכם יותר תוכן באתר, על הגולש לבצע יותר בקשות לשרת כדי לצפות בתכני האתר שלכם, וזה כמובן מעלה את זמן הטעינה של האתר שלכם.

רוצים לדעת איך תוכלו לשפר את משך הטעינה של עמודי האתר שלכם? ובכן, שיפור זמני טעינה באתרים כולל ביצוע פעולות שונות, שמטרתן לבצע אופטימיזציה למרכיבים שונים של עמודי האתר, כדי להקטין את משך הטעינה של אותם עמודים. הליך שיפור מהירות טעינת אתר בנוי למעשה מכמה חלקים, או צעדים, כמו שינוי ושיפור הקוד באתר, כך שיהיה קצר יותר, ושקבציו יישקלו פחות. בנוסף, אופטימיזציה למהירות אתר כוללת ביצוע אופטימיזציה לכל סוגי התכנים באתר, כמו תמונות או סרטונים, במטרה שיישקלו פחות, וכך האתר יהיה מהיר יותר. וכמו כן יש לבצע אופטימיזציה לכל פרמטר באתר, שעלול להעלות את זמני טעינת האתר, כמו לדוגמא הפונטים באתר, שעשויים להיות כבדים מדי מבחינת טעינתם. בהקשר זה יש לציין שיש כל מיני דברים שעלולים להעלות משמעותית את זמן הטעינה של האתר – כמו תבנית עיצוב כבדה, או שימוש בשרתים איטיים עליהם מאוחסן האתר. ולכן, יש לבחון את כל הפרמטרים הללו, ולשפרם, כחלק מהליך השיפור של מהירות הטעינה של האתר.

האתר שלכם איטי מדי? אל דאגה. צרו איתנו קשר לגבי שיפור מהירות אתרים, ואנו כבר נדאג להפוך את האתר שלכם לאתר המהיר ביותר.

לייעוץ וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים מטה