קבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ובדיקה לאתר שלכם ללא עלות או התחייבות
יש לכם אתר, אבל כמות התנועה של הגולשים לאתר לא מספקת אתכם?
רוצים להגדיל את הכניסות לאתר, אבל אתם לא מצליחים להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל?
או שאולי דווקא יש לכם מספיק תנועה לאתר, אבל משום מה אינכם מרוצים דווקא מאחוזי ההמרה (כמו כמות הרכישות)?
בכל מקרה, אל דאגה. קודם כל, אתם ממש לא לבד, וכן, יש מה לעשות עם זה. בעלי אתרים רבים לא מצליחים לקבל מספיק תנועה לאתר, להתמקם בתוצאות בעמוד הראשון בגוגל, או שהאתר שלהם לא ממיר מספיק. אז מה הפתרון? כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש האורגניות וכדי שהאתר יהיה ממיר יותר, זה פשוט להתחיל לעשות קידום אורגני. ולשם כך, נרצה להבין במה מדובר, למה זה כל כך חשוב לבעלי עסקים, מה היתרונות של זה, וכמובן למי זה מתאים. ואם הגעתם לכאן, אז ודאי תשמחו לשמוע שבדיוק על כל הנושאים האלו נדבר כעת.
חלק מהדירוגים המובילים:
חלק מהדירוגים המובילים:
חלק מהדירוגים המובילים:
חלק מהדירוגים המובילים:
חלק מהדירוגים המובילים:
חלק מהדירוגים המובילים:
חלק מהדירוגים המובילים:
חלק מהדירוגים המובילים:
מלאו את הטופס הבא וניצור אתכם קשר בהקדם!
לרוב, עמוד תוצאות החיפוש של גוגל מחזיר לגולש 2 סוגי תוצאות: תוצאות חיפוש ממומנות, ותוצאות חיפוש אורגניות. תוצאות החיפוש הממומנות אלו בעצם פרסומות בתשלום, ואילו התוצאות האורגניות אלו תוצאות שהאלגוריתם של גוגל מדרג בתור הרלוונטיות והמוצלחות ביותר עבור השאילתא שחופשה על ידי הגולש. כשמדברים על קידום אתרים, מתכוונים לקידום עמודי האתר בתוצאות החיפוש האורגניות.
קידום אתרים אורגני, נקרא גם SEO – שזה ראשי תיבות של Search Engine Optimization, והכוונה בכך היא לביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש (כלומר, לגוגל).
קידום אתרים במנועי החיפוש כולל מגוון עצום של פעולות, שהמטרה שלהן היא להביא את עמודי האתר למיקומים טובים יותר בתוצאות החיפוש, עבור ביטויים רלוונטיים, וזאת עד להשגת המיקומים בראש תוצאות החיפוש האורגניות. כל זאת מתוך ההנחה כמובן שאם עמודי האתר יופיעו בראש תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות, זה יניב פירות לבעלי האתר ויעזור להם להשיג תוצאות מסחריות או אחרות מוצלחות יותר.
עבודת קידום אתר בגוגל מתחלקת למעשה לפעולות שונות, בהתאם לכמה יעדי אופטימיזציה עיקריים, אשר אפשר לומר שהם די שלובים זה בזה:
SEO – אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש (לרוב, הכוונה לגוגל), אשר רובן טכניות וקשורות למבנה האתר ולמאפייניו והגדרותיו, כמו הזנת תגיות מטא ותגיות אלט לעמודי האתר. בנוסף, SEO כולל מאפיינים פחות טכניים, שקשורים לתוכן באתר ולחלוקה נכונה של דפי האתר לקטגוריות. באופן כללי ניתן לומר שהמהות של SEO היא להטמיע מילות מפתח רלוונטיות בעמודי האתר בצורה טבעית, בתכנים מקוריים ואיכותיים, שבנויים ומוצגים לגולש בצורה נגישה, ברורה ונעימה לעין. בנוסף, SEO כולל פעולות שמטרתן לשפר את מידת ה'סמכותיות' של האתר, בין היתר על ידי בניית פרופיל קישורים חיצוניים, שישפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
אופטימיזציה לצרכי הגולשים – חשוב לזכור שהדרישות של מנועי החיפוש אינן זהות לדרישות ולצרכים של הגולשים. למשל, האלגוריתם של גוגל "מצפה" שמילת המפתח שאתם רוצים לקדם תופיע באותו עמוד באתר שלכם מספר מסוים של פעמים, בהתאם לאורך התוכן בעמוד. אבל, מבחינת הגולשים שיקראו את התוכן באותו עמוד – חשוב מאוד שהמילים גם ישולבו בטקסט באופן טבעי. ולכן לדוגמא חשוב להטמיע את מילות המפתח באופן טבעי בתוכן, ולא סתם "לדחוף" אותן במקומות לא מתאימים, רק על מנת לעמוד בדרישות של האלגוריתם של גוגל.
אופטימיזציה לצרכי בעל האתר – זכרו שלהגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות זו לא מטרה בפני עצמה. אם זה לא מביא לכם, כבעלי האתר, את התוצאות להן אתם מצפים, התהליך כנראה לא ישתלם עבורכם. ולכן, חשוב לקדם את האתר עבור מילות מפתח רלוונטיות, שקהל היעד שלכם מחפש כאשר הוא מעוניין לקבל מידע או לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים.
אין ספק שכיום, לרוב בעלי העסקים יש אתר אינטרנט – בין אם מדובר באנשי מקצוע ונותני שירות או בבעלי חנויות ועסקים שמוכרים מוצרים.
בקורסי שיווק באינטרנט, למשל, נוהגים לומר כי "בימינו, מי שלא נמצא באינטרנט – לא קיים".
וזאת כדי להמחיש כמובן את החשיבות של הימצאות העסק בדיגיטל עבור בעלי עסקים.
אבל, האמת, שזה אפילו יותר חזק ומשמעותי מזה. המשפט המדויק כנראה יהיה "בימינו, מי שלא ממוקם בצמרת תוצאות החיפוש עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים – לא קיים".
תחשבו על זה. נניח לרגע שאתם מוכרים בחנות הפיזית שלכם הנעלה וביגוד ספורטיבי של מותגים.
תחשבו על כל האנשים שמחפשים בגוגל שאילתות כמו "נעלי נייק לגברים" או "טייצים של אדידס לנשים".
אם לוקחים את כל הביטויים שיכולים להתאים לכם ולהיות רלוונטיים עבור העסק שלכם, ייתכן שמדובר אפילו בעשרות או במאות אלפי לקוחות פוטנציאליים מדי חודש.
כך שאם אין לכם אתר אינטרנט, ואם האתר שלכם לא מופיע בראש תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים – אז עבור אותם לקוחות פוטנציאליים, אתם פשוט "לא קיימים".
וכך בעצם אתם יכולים להפסיד קהל לקוחות פוטנציאלי, אשר מחפש את המוצר או השירות שלכם.
יתרון חשוב ומהותי של קידום אתרים אורגני קשור לכך שקידום זה מאפשר לכם להגיע ללקוחות שמחפשים אתכם, ושזקוקים בדיוק למה שאתם מציעים.
וזאת בשונה למשל מפרסום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם – אשר בהם המודעות שלכם מוצגות לגולשים, מבלי שהגולשים "ביקשו" לראות את המודעה, ומבלי שהם חיפשו את מה שאתם מציעים. כך שבפרסום ממומן ברשתות החברתיות – עבור הגולשים מדובר בפרסומת, שיכולה להפריע להם.
כלומר, אם במודעות ממומנות בפייסבוק או באינסטגרם זה עלול להרגיש לגולשים כאילו המודעה "מציקה" להם, לא כך הדבר עם קידום אתרים אורגני – אשר גורם לאתר שלכם להיחשף דווקא לגולשים שחיפשו בדיוק את מה שאתם מציעים, ברגע שחיפשו זאת, ומבלי שזה ייתפס כ"פרסומת" (שכן מדובר בקידום בתוצאות האורגניות, שהן לא מממומנות).
מכירים את הביטוי "הכה בברזל בעודו חם"? הכוונה היא שצריך לנצל את הרגע הנכון. ובמקרה שלנו, אנחנו מתכוונים כמובן למצב שבו נמצאים הגולשים אשר מחפשים את השאילתות הרלוונטיות בגוגל. גולשת שמחפשת "טייצים של נייק לנשים" כנראה מעוניינת מאוד לבצע רכישה של המוצר באופן מיידי או בעתיד הקרוב.
ולכן, אם האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל בעמוד הראשון, ויציע לה את מה שהיא מחפשת, יש סיכוי גבוה שהיא תקנה דווקא מכם.
כלומר, הגולשים שמחפשים מוצרים או שירותים בגוגל, כנראה בשלים לביצוע הרכישה ורוצים לרכוש את המוצר או השירות שחיפשו.
מה שמאפשר לבעלי עסקים "לנצל את הרגע", על ידי כך שיופיעו בגוגל ויציעו לגולשים בדיוק את מה שהם מחפשים.
היתרון האחרון של קידום אורגני עליו נדבר, יהיה ההבדל המשמעותי בין קידום אורגני בגוגל לבין פרסום ממומן בגוגל (או בכל פלטפורמה אחרת בדיגיטל).
וההבדל הוא שפרסום ממומן מאפשר למודעה שלכם להיחשף רק כל עוד אתם משלמים על כך לגוגל, ואילו קידום אתרים אורגני איכותי כנראה ישאיר את האתר שלכם במיקומים טובים בתוצאות החיפוש, גם אחרי שתפסיקו את מאמצי הקידום.
כלומר, באמצעות קידום אורגני לאתר אתם יכולים לשמור על דירוג האתר בתוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים, ואתם יכולים לקבל תנועה וחשיפה לקהל יעד רלוונטי, גם חודשים או שנים אחרי שתפסיקו עם הקידום. כאשר ההפך הוא הנכון לגבי התוצאות של פרסום ממומן – אשר תוכלו להנות מהן רק כל עוד אתם ממשיכים לשלם על הפרסום.
כמובן שיש דברים רבים שמשפיעים על כך, כמו תחרותיות הביטוי המקודם, כמות תוצאות החיפוש, האתרים שאתם מתחרים בהם וכו'.
אך אם מדובר בקידום אורגני איכותי, מקצועי, יעיל וארוך טווח, וכל עוד מדובר באתר ותיק, שנוח ונגיש למשתמשים, ושיש בו תוכן מקורי ובעל ערך – אז הקידום האורגני בהחלט אמור להניב לכם תוצאות מדהימות, גם זמן רב לאחר הפסקת הקידום.
כלומר, במילים אחרות אפשר לומר שפרסום ממומן יכול לעזור לכם לקדם את האתר או את המוצרים שלכם באופן זמני, כך שכאשר תפסיקו לשלם – המודעות יפסיקו להופיע, והתוצאות מאפיק זה יפסיקו להגיע לגמרי. בזמן שקידום אורגני למעשה יוצר לכם נכס איכותי ובעל ערך לטווח הארוך, שתוכלו להרוויח ממנו גם שנים לאחר הפסקת פעולות הקידום.
אז במאמר הנוכחי דיברנו לא מעט על קידום אורגני ועל היתרונות שלו על פני פרסום ממומן. בהקשר זה, כדאי לציין גם שפרסום ממומן בגוגל הוא בעל יתרון על פני קידום אורגני – ויתרון זה הוא העובדה שפרסום ממומן מאפשר לכם לקבל תוצאות "כאן ועכשיו". כלומר, אם עושים פרסום בגוגל בתשלום, ניתן לראות את התוצאות מהר יחסית (פחות או יותר תוך כמה ימים או שבועות). וזאת לעומת קידום אורגני בגוגל – אשר בדרך כלל לוקח כמה חודשים, ולפעמים מעל שנה, על מנת לראות ממנו תוצאות משמעותיות.
ולמה זה חשוב לנו ומעניין אותנו? כי זה יכול לעזור לבעלי עסקים להחליט איזה סוג של קידום בגוגל יותר מתאים להם.
כלומר, אם אתם מתלבטים בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן, אתם יכולים לבחור בסוג הקידום שהכי מתאים למטרות שלכם, בהתאם למענה על השאלה האם מדובר במטרות קצרות או ארוכות טווח. למשל, אם אתם רוצים למכור מלאי גדול של מוצרים מהר ככל האפשר – כנראה שיהיה עדיף לכם לעשות פרסום בגוגל בתשלום.
ואילו אם אתם רוצים לבנות נכס שיניב לכם הכנסות בטווח הארוך, אין ספק שמה שאתם צריכים לעשות זה קידום אורגני
בהמשך להבדלים שדנו בהם קודם, אין ספק שפרסום ממומן יתאים יותר למי שצריך להופיע בעמוד הראשון של גוגל מהר ככל האפשר.
בין אם אתם רוצים להביא תנועה ראשונית לאתר חדש, או כי אתם מעוניינים להיפטר מסטוק של מוצרים במהירות האפשרית.
לעומת זאת, פרסום אורגני מתאים למעשה לכל בעלי העסקים והאתרים. למה? כי קידום אתרים אורגני עוזר לכם להגיע לעמוד הראשון בגוגל, במטרה שתישארו במיקומים טובים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, גם זמן רב לאחר שתפסיקו לשלם על הקידום. הרי אמרנו כבר שעסק שלא נמצא בצמרת תוצאות החיפוש, למעשה לא קיים מבחינת הלקוח הפוטנציאלי, ודנו בכך שקידום אורגני מאפשר לכם לבסס ולשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש לאורך זמן.
בנוסף, כפי שציינו, קידום אורגני מאפשר לכם להציע את המוצר או השירות שלכם ללקוחות שמחפשים זאת ברגע זה – מה שמעלה משמעותית את הסיכוי שתצליחו למכור להם, ובכך תוכלו להגדיל את ההכנסות שלכם. ולכן, קידום אורגני הוא חשוב ביותר עבור כל בעל עסק או אתר.
כל הזכויות שמורות 2023 ©