קידום אורגני vs קידום ממומן – יתרונות וחסרונות

קידום אורגני או פרסום ממומן

מתעניינים בקידום אורגני בגוגל או בפרסום ממומן בגוגל עבור העסק שלכם, אך לא בטוחים באיזה סוג קידום כדאי לכם לבחור, או באיזה מהם כדאי לכם להשקיע יותר? הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נסקור את ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן, וננסה להבין איזה סוג קידום עדיף ומשתלם יותר עבור העסק שלכם. אך ראשית, כדאי שנבין במה בכלל מדובר.

מהו קידום אורגני ומהו קידום ממומן?

כשמדברים על שיווק באינטרנט לעסקים, או על קידום אתרים בגוגל, מתכוונים לרוב לאחד מהשניים: קידום אורגני, או פרסום ממומן. כלומר, אלו שני סוגי השיווק העיקריים בתחום של קידום בגוגל או קידום עסקים באינטרנט.

הביטוי קידום אורגני בגוגל, מתייחס לקידום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. סוג קידום זה דורש לבצע מגוון פעולות, שמטרתן היא לשפר את דירוגי העמודים של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, עבור מילות מפתח ספציפיות ורלוונטיות (מילות מפתח מחופשות ומבוקשות על ידי קהלי היעד של האתר). כפי שניתן לראות, המטרה של קידום אורגני היא להביא את עמודי האתר לראש התוצאות האורגניות בגוגל.

לעומת זאת, הביטוי פרסום ממומן בגוגל מתייחס לפרסום מודעות ממומנות בתשלום,
באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, שנקראה בעבר Google Adwords וכיום נקראת Google Ads.

יש כל מיני סוגים של קמפיינים בגוגל, כאשר העיקרי והנפוץ מבניהם, וזה שנדון בו במאמר הנוכחי, הוא קמפיין ברשת חיפוש, שאלו בעצם התוצאות הממומנות שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל. לרוב, התוצאות הממומנות מופיעות בתור 1-4 התוצאות הראשונות בתוצאות החיפוש, ולפעמים גם בתור כמה מהתוצאות האחרונות.

מה ההבדלים העיקריים בין פרסום ממומן לקידום אורגני?

תוצאות אורגניות בגוגל
דוגמא לתוצאות אורגניות בגוגל

רוצים לדעת מה ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לפרסום ממומן בגוגל? אז ככה… קודם כל, כפי שניתן לראות, בדומה לקידום אורגני, המטרה של הקידום הממומן היא גם כן להביא את האתר למיקומים גבוהים – אך לא בתוצאות החיפוש האורגניות, אלא בתוצאות הממומנות, וזהו ההבדל העיקרי הראשון בין השניים.

וההבדל החשוב השני בין השניים – הוא עניין התשלום לגוגל, והעלות של הקידום.
כדי שהאתר שלכם יוצג, ועל מנת שתוכלו לקבל תנועה לאתר או לדף הנחיתה שלכם, פרסום ממומן דורש מכם לשלם על החשיפה הזו כל הזמן.

כלומר, כדי שייראו את האתר שלכם בתוצאות, וכדי שאנשים יגיעו כך לאתר שלכם – אתם פשוט חייבים לשלם על זה לגוגל.
זאת אומרת שמדובר בתנועה לאתר או לדף הנחיתה שהיא ממומנת, ולא חינמית.

לעומת זאת, קידום אורגני מאפשר לכם לקבל תנועה לאתר באופן חינמי, וזאת מכיוון שאינכם צריכים לשלם לגוגל על החשיפה של דפי האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות, ועל התנועה לאתר שמגיעה בעקבות זאת.

כעת, נרצה להבין אילו יתרונות וחסרונות נוספים יש לכל אחד מסוגי הקידום הללו, וזאת על מנת שנוכל להבין טוב יותר במה עדיף וכדאי להשקיע.

קידום אורגני – יתרונות וחסרונות

נתחיל מלסקור את היתרונות והחסרונות של קידום אורגני בגוגל.

יתרונות:

  1. ראשית, כפי שציינו קודם לכן, קידום אורגני אינו עולה כסף. כלומר, אתם לא צריכים לשלם לגוגל בשביל לקבל תנועה אורגנית לאתר. וזאת בשונה מקידום ממומן – שעליו אתם חייבים לשלם למערכת הפרסום של גוגל.
  2. תוצאות החיפוש האורגניות נתפסות כאמינות יותר. הגולשים שיודעים לזהות תוצאות ממומנות, נוהגים להעריך את האתרים שמופיעים בתוצאות האורגניות כאמינים יותר, ומומלצים יותר, מאשר האתרים בתוצאות הממומנות. וזהו ללא ספק יתרון משמעותי לקידום האורגני.
  3. קידום אתרים אורגני בגוגל, שנעשה באופן איכותי ומקצועי, מאפשר לכם לקבל תנועה לאתר אפילו במשך חודשים ושנים אחרי שתפסיקו את הקידום. כלומר, במידה והקידום שנעשה היה יעיל ומושקע, אז עמודי האתר שלכם יכולים להישאר בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, גם זמן רב אחרי שתפסיקו לקדם אותם. ובכך, קידום אתרים אורגני מאפשר לכם ליצור נכס מניב אמיתי לטווח הארוך.

 חסרונות:

בשונה מפרסום ממומן, קידום אתרים אורגני הוא לא תהליך שמאפשר לראות תוצאות באופן מיידי, אלא מדובר בתהליך שלוקח זמן כדי לראות את התוצאות שלו. לרוב, יש צורך בערך בכמה חודשים על מנת לראות תוצאות, במידה ומדובר באתר איכותי, שיש בו הרבה תוכן רלוונטי (כזה שהגולשים מחפשים). ולעיתים, במידה ומדובר באתר דל או חדש, או כזה עם תחרות רבה במיוחד על מילות החיפוש, יכול להיות גם צורך בשנה או יותר, על מנת לראות תוצאות איכותיות ומשמעותיות מהקידום האורגני של האתר.

פרסום ממומן – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  1. יתרון משמעותי ביותר של פרסום ממומן על פני קידום אורגני, הוא בכך שפרסום ממומן מאפשר לכם להיחשף לגולשים "כאן ועכשיו". רק תקבעו מחיר מספיק גבוה שאתם מוכנים לשלם לקליק, במערכת הפרסום של גוגל – ותראו איך תוך כמה שעות (או ימים, לכל היותר) המודעה הממומנת שלכם תופיע בעמוד הראשון בגוגל.
    2. כיום, מבחינה ויזואלית, ההבדל היחיד בין התוצאות הממומנות לתוצאות האורגניות, בתוצאות החיפוש שגוגל מציגה לגולשים, הוא שהתוצאות הממומנות כוללות את המילה "מודעה" בצבע שחור בולט – אשר מופיעה לפני ה-URL של האתר המפרסם. מה שיכול למעשה לעזור בהסוואת העובדה שמדובר בתוצאה ממומנת, ויכול להוביל את חלק מהגולשים לחשוב שמדובר בתוצאת חיפוש אורגנית.

חסרונות:

  1. קודם כל, החיסרון העיקרי של פרסום ממומן, הוא שהחשיפות והקליקים עולים לכם כסף, ולרוב גם לא מעט. כלומר, פרסום ממומן בגוגל לא מאפשר לכם לקבל חשיפות או תנועה אורגנית (חינמית) לאתר. וכל עוד תירצו להיחשף לגולשים ולקבל תנועה לאתר מקידום זה – תהיו חייבים לשלם על זה. ואין ספק שמדובר בחסרון של הפרסום הממומן על פני הקידום האורגני.
  2. ֿכדאי לציין גם שברגע שתפסיקו לשלם על הפרסום הממומן, אז גם תפסיקו לקבל חשיפה, תנועה ומכירות באמצעות אפיק זה. כלומר, לפרסום ממומן אין "אפקט ארוך טווח", כמו שיש לקידום אורגני – אשר, כאמור, מאפשר לכם לקבל חשיפה ותנועה לאתר גם אחרי שמפסיקים את הקידום. אז כפי שאפשר לראות, פרסום ממומן לא מאפשרת לכם ליצור נכס מניב אמיתי לטווח הרחוק, כמו שניתן לעשות באמצעות קידום אתרים אורגני.
  3. חלק מהאנשים שגולשים ומחפשים בגוגל (ושיודעים לזהות מתי מדובר בתוצאה ממומנת או אורגנית), תופסים את התוצאות הממומנות בגוגל בתור תוצאות שאינן אמינות מספיק. ולכן, רבים מהם בוחרים שלא להיכנס לתוצאות הממומנות מסיבה זו.

קידום אורגני או קידום ממומן – מה עדיף?

אז אחרי שלמדנו מה ההבדלים בין השניים, נרצה להבין במה עדיף להשקיע. בשורה התחתונה, שני סוגי הקידום יכולים לעזור לכם להגביר את המודעות לעסק, ויכולים לעזור לכם לקבל חשיפה, תנועה לאתר, וכך גם לידים ומכירות או עסקאות מהאתר.

אבל, במידה וחשוב לכם לראות תוצאות מהר ככל האפשר, אז לרוב יהיה לכם עדיף להשקיע על קידום ממומן.
ואילו אם אתם רוצים לבנות נכס מניב באמת לטווח הרחוק,

אז אין ספק שכדאי לכם להתמקד בקידום אתרים אורגני, ושממש לא כדאי לכם לוותר על כך.
ואם עדיין אינכם בטוחים במה עדיף לעסק שלכם להשקיע, אתם יכולים ליצור איתנו קשר ולקבל ייעוץ והכוונה ללא עלות וללא התחייבות כלל!

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email