רוצים ללמוד איך כותבים תוכן איכותי לקידום אתרים אורגני? הגעתם למקום הנכון.
במאמר זה נלמד כל מה שחשוב לדעת על כתיבת תוכן לקידום אתרים, שיעזור לכם להתברג במיקומים טובים בתוצאות החיפוש של גוגל. אך ראשית, כדאי שנבין למה זה בכלל כל כך חשוב.
מה החשיבות של התוכן בקידום אתרים?
המטרה של קידום אתרים אורגני היא להביא את עמודי האתר שלכם למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות (שאלו התוצאות שאינן ממומנות). אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם, כדאי שתדעו שיש כמאתיים פרמטרים שונים המשפיעים על דירוג עמודי האתר שלכם בתוצאות. אבל, יש פרמטר אחד שהוא משמעותי יותר מרוב הפרמטרים האחרים, והפרמטר הזה הוא התוכן באתר שלכם.
הסיבה לכך שמדובר בפרמטר כל כך חשוב, נובעת מכך שאתר ללא תוכן הוא אתר שכנראה לא יצליח להתברג במיקומים טובים בתוצאות החיפוש. הרי גם אם יש לכם אתר ותיק, שמעוצב בצורה יפה ונוחה למשתמש, ושיש לו פרופיל קישורים נכנסים חיצוניים (Backlinks) מרשים במיוחד, ללא התוכן – כל זה כמעט ולא שווה כלום. וזאת שכן אם אין לכם תוכן איכותי באתר, אז לגוגל אין מה להציג לגולשים. ולכן, ללא תוכן איכותי לקידום האתר, הסיכויים שלכם להתברג במיקומים טובים בתוצאות החיפוש הם כמעט אפסיים.
לסיכום, כעת אפשר להבין בקלות מדוע אנשי השיווק ומקדמי האתרים נוהגים לומר ש"התוכן הוא המלך". הרי ללא יצירת תוכן איכותי והטמעתו באתר, כל שאר מאמצי הקידום האורגני למעשה מאבדים את חשיבותם ואת כוחם. ולכן, אין שום ספק שהתוכן הוא לא רק חשוב לקידום אתרים, אלא הוא אפילו קריטי להצלחת מאמצי קידום האתר.
איך כותבים תוכן לקידום אתרים?
אז אחרי שהבנו מה החשיבות של התוכן לקידום האתר בגוגל, נרצה כמובן ללמוד את העקרונות החשובים ביותר של כתיבת תוכן לקידום אורגני.
1. מילות מפתח
ראשית, כל מאמר או תוכן שאתם כותבים לאתר, אמור לקדם מילת מפתח ראשית אחת, שעדיין לא קודמה באתר (בתור מילת מפתח ראשית). בנוסף, ניתן ורצוי לקדם בכל מאמר גם מילות מפתח משניות, שהן קרובות במשמעותן למילת המפתח הראשית.
הסיבה לכך שיש צורך להגדיר מילת מפתח ראשית לקידום כל מאמר או תוכן באתר, היא כדי להבהיר את נושא אותו עמוד באתר, ל"זחלנים", שנקראים גם העכבישים או הסורקים של גוגל (אשר כשמם כן הם – סורקים את האתרים ברשת). ולמה זה חשוב? כדי שהאלגוריתם של גוגל יידע עבור אילו שאילתות להציג את עמודי האתר שלכם לגולשים, כמובן.
את מילת המפתח רצוי לשלב, בהערכה גסה, בתדירות של 1% עד 3% מאורך המאמר. כלומר, אם המאמר שלכם באורך 500 מילים, אז מילת המפתח אמורה להופיע בו בערך 5 עד 15 פעמים.
2. עקרונות טכניים נוספים של תוכן לSEO
כמו כן, יש עוד המון עקרונות טכניים נוספים של כתיבת תוכן לSEO. למשל, רצוי שמילת המפתח תופיע בכותרת המאמר (וכדאי שזה יהיה בתחילת הכותרת), ורצוי שמילת המפתח ונגזרות שלה יופיעו בפסקה הראשונה של התוכן. כמו כן, חשוב לשלב את מילת המפתח ואת נגזרותיה גם בכותרות המשנה השונות במאמר. בהקשר זה, שימו לב גם שחשוב שלא לבצע אופטימיזציית יתר, כדי לא לפגוע בדירוגי האתר, וזאת שכן גוגל לא מחבבת את זה במיוחד.
3. הנגשה לקוראים
בנוסף, חשוב שכל התכנים שאתם כותבים ומעלים לאתר שלכם ייכתבו לא רק "עבור מנועי החיפוש", אלא גם עבור הגולשים. והכוונה בכך, היא שהתוכן צריך להיות מונגש לגולשים בצורה ברורה, קריאה ונעימה לעין. ומה שזה אומר בפועל – חשוב לחלק את המאמר לפסקאות, להשתמש במספור או בבולטים עבור רשימות, להשתמש בסימני פיסוק וכותרות וכו'.
4. תוכן ירוק עד
כעת, אם כבר בכתיבת תוכן לקידום אתרים עסקינו – כדאי שנלמד גם מהו תוכן ירוק עד, שזהו תוכן שיש סיכוי שיביא לנו יותר תנועה אורגנית לאתר בטווח הרחוק.
תוכן ירוק עד הוא תוכן אשר יישאר רלוונטי ומעניין עבור הגולשים, גם שנים לאחר כתיבתו.
כלומר, זהו תוכן שאיננו תלוי זמן, בשונה למשל מכתבות רכילות על סלבס, שנשארות לרוב רלוונטיות רק לתקופת זמן קרובה למדי לאחר פרסומן.
יש לציין שכתיבת תוכן ירוק עד זהו לא עיקרון מחייב לשם כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך. אך כפי שאפשר להניח, היתרון הגדול בכתיבת תוכן ירוק עד נובע מהאפשרות לקבל תנועה לאתר מתוכן זה גם שנים רבות אחרי שכתבתם והעלאתם אותו. כך שאם אתם מתרכזים בכתיבת תכנים ירוקי עד, אתם למעשה מעלים משמעותית את הסיכוי שאותם תכנים יביאו לכם תנועה לאתר גם בעתיד.
מעוניינים ביצירת תוכן לקידום האתר, שיקפיץ את כמות התנועה לאתר שלכם, ושישפר את דירוגי האתר שלכם עבור מילות חיפוש שונות,
אך אתם לא אוהבים לכתוב, לא בטוחים כיצד לכתוב תוכן לSEO, או שפשוט אין לכם זמן ליצור תוכן זה בעצמכם? אל דאגה!
כל מה שצריך לעשות זה לפנות לחברה לקידום אתרים מובילה בתחום, כמונו בחברת PerfectSEO. אנו עובדים עם קופירייטרים אלופים, שישמחו לכתוב תוכן מנצח לאתר שלכם – שיביא לכם לא רק יותר תנועה, אלא גם יותר המרות.