קידום אורגני
לחנויות אונליין

שמים את האתר שלך בפרונט של הגולשים בגוגל

אם יש לכם חנות אונליין – אין ספק שכדאי מאוד שתשקיעו זמן, מאמצים ומשאבים אחרים על קידום האתר שלכם, אם אתם רוצים להצליח למכור דרך החנות האינטרנטית שלכם, ואם אתם רוצים שמאמצי בניית האתר ותחזוקתו ישתלמו. יש לכך המון סיבות, וכעת ננסה לסקור את העיקריות שבהן, על מנת שתבינו למה קידום אורגני לחנויות אונליין הוא כל כך חשוב אם אתם רוצים לראות תוצאות. לאחר מכן, נבין מהם היתרונות של קידום אורגני ונלמד על היבטים ייחודיים לקידום חנויות אינטרנטיות, ולמי כדאי לפנות במקרה הצורך.

קידום אורגני לחנויות אונליין – למה זה כל כך חשוב?

אז למה בעצם קידום אתרים אורגני הוא כל כך חשוב לבעלי חנויות האונליין? להלן 3 הסיבות העיקריות:

  1. זה מאפשר לכם להציג את המוצרים שלכם לגולשים שזקוקים להם כעת

תחשבו על הגולשים שמחפשים את המוצר או את השירות שלכם ורוצים לקנות אונליין. אם יש לכם רק חנות פיזית, אתם למעשה לא יכולים להציע את המוצר או השירות שלכם לאותם גולשים (כי הם מעוניינים לרכוש באינטרנט). וכך אתם מפספסים גולשים שהם לקוחות פוטנציאליים, אשר הייתם יכולים "להגיע" או להיחשף אליהם, ולמכור להם. כך שבעצם "אם אתם לא שם – אתם לא קיימים" מבחינת אותם הגולשים. כלומר, אם המוצרים של חנות האונליין שלכם לא ממוקמים בצמרת תוצאות החיפוש, רוב הגולשים הללו כנראה לא ייקנו מכם. ולכן, חשוב מאוד שתעשו קידום אורגני, שיעזור לעמודי המוצר בחנות האונליין שלכם להתברג בראש תוצאות החיפוש האורגניות.

  1. קידום אורגני מאפשר לכם להגדיל את התנועה לאתר

כדאי שתדעו שהרוב המוחלט של הגולשים לא עובר לדף התוצאות השני, ובטח שלא לדף התוצאות השלישי וכך הלאה. ובהתחשב בעובדה שבעמוד הראשון של תוצאות החיפוש מוצגות עבור כל ביטוי רק כ-10 תוצאות חיפוש אורגניות, מתוך עשרות או מאות אלפי (ואולי גם הרבה יותר) תוצאות אפשריות, אין ספק שאפשר להבין מדוע קידום אורגני הוא כל כך חשוב, אם אתם רוצים להגדיל את הכניסות ואת התנועה לאתר. במיוחד אם חושבים גם על זה שרוב הגולשים בדרך כלל ייכנסו ל-3 התוצאות האורגניות הראשונות.

מה זה קידום אתרים אורגני?
  1. קידום אורגני איכותי הוא קריטי אם אתם רוצים להתברג בראש תוצאות החיפוש האורגניות

מה שהפך את גוגל למעצמה ששולטת על נתח השוק הגדול ביותר מבחינת המשתמשים במנועי החיפוש, הוא העובדה שמרגע הקמתה המהות של מנוע החיפוש של גוגל היה להציע לגולש תוצאות כמה שיותר רלוונטיות למה שחיפש, בהתבסס על אלגוריתמים מתוחכמים. ואם בעבר ניתן היה "לעבוד" על האלגוריתם כדי לשפר את מיקומי האתר בתוצאות (למשל על ידי הזנת מילות מפתח שלא באופן טבעי בעמודי האתר), במהלך הזמן, האלגוריתם של גוגל השתפר והשתכלל עוד יותר. וכיום זה יכול להיות לא פשוט בכלל לגרום לעמודי האתר להיות מוצגים במיקומים גבוהים, כמו בעמוד התוצאות הראשון, ובמיוחד בראש עמוד זה. וזה קשה עוד יותר, אם מדובר בנישות ובמילות חיפוש תחרותיות, המציגות אתרים סמכותיים רבים בעמוד הראשון. ולכן, כיום, קידום אורגני הוא חשוב ומשמעותי עבור בעלי אתרים בכלל, ועבור בעלי אתריEcommerce  בפרט, עוד יותר מאשר בעבר.

מה היתרונות של קידום אתרים אורגני

אחרי שהבנו למה חשוב לבצע קידום אורגני לחנויות אינטרנטיות, כדאי שנלמד גם על היתרונות העיקריים של קידום אתרים אורגני:

  1. זה מאפשר לכם להיחשף לגולשים שמחפשים אתכם "כאן ועכשיו"

היתרון העיקרי של קידום אתרים אורגני הוא שזה מאפשר לכם להציג את האתר שלכם עבור גולשים שמחפשים את מה שאתם מציעים ברגע זה. וזאת בשונה למשל מפרסום בפייסבוק – בו אתם מציגים פרסומות ממומנות לגולשים שלאו דווקא צריכים את המוצר או השירות שלכם באותו זמן.

מה שאומר שקידום אורגני מאפשר לכם לא רק להיחשף לקהל היעד שלכם, אלא הוא גם מאפשר לכם להציע לגולשים את מה שהם מחפשים – בדיוק מתי שהם צריכים את זה, וכשהם הרבה יותר מוכנים לרכישה. כאשר חשוב לציין שעבור בעלי חנויות אונליין זה חשוב הרבה יותר מאשר עבור בעלי אתרים שאינם אתרי איקומרס, וזאת שכן הקידום האורגני מאפשר להם גם למכור יותר, להגדיל את ההכנסות ולשמור על העסק רווחי יותר.

  1. קידום אתרים אורגני מאפשר לכם ליצור נכס איכותי ומניב לטווח הארוך

בנוסף, כדאי לדבר על כך שקידום אורגני מאפשר לכם לקבל טראפיק (תנועה לאתר) שהוא הרבה יותר איכותי, לעומת הטראפיק שאתם יכולים לקבל מסוגי פרסום אחרים. למה הכוונה? יש לכך כמה דוגמאות. ראשית, ניתן להזכיר את ההיבט שקשור לכך שמדובר בגולשים שהם בעצם לקוחות פוטנציאליים, כי הם זקוקים למה שאתם מציעים ברגע זה. בנוסף, כשאתם עושים קידום אורגני החשיפה לגולש לא נתפסת בתור פרסומת, כמו בפרסום ממומן ברשתות החברתיות למשל.

 ויתר על כן, כדאי לדעת שקידום אורגני איכותי, מקצועי וארוך טווח, כנראה יאפשר לכם לקבל תנועה איכותית לאתר גם זמן רב לאחר שתפסיקו לבצע את מאמצי הקידום. וזאת בשונה למשל מפרסום ממומן בגוגל (או בכל אפיק אחר) – אשר מאפשר לכם להיחשף לגולשים רק כל עוד תמשיכו לשלם על הפרסום. כלומר, אם פרסום ממומן הוא זמני, ומותנה בכך שתמשיכו לשלם עליו, לא כך הדבר עם קידום אורגני – המאפשר לכם להיחשף לגולשים ולקבל תוצאות מהקידום, גם לאחר שתפסיקו אותו. כלומר, קידום אורגני למעשה מאפשר לכם ליצור נכס שיניב לכם תוצאות ורווחים גם בטווח הארוך.

קידום ב-Google Shopping

כעת נרצה להבין מה ההבדל בין קידום חנויות דיגיטליות מקידום אתרים רגיל, על מנת להבין מה יכול לייחד את תחום הקידום האורגני של חנויות האונליין. וההבדל המשמעותי עליו נדבר יהיה כמובן קידום אורגני בגוגל שופינג.

"גוגל שופינג" זהו שירות של גוגל שמאפשר לגולשים למצוא מוצרים שהם מחפשים, בהתאם למילת המפתח שהם חיפשו. הגולשים למעשה מחפשים מוצר כלשהו, ובלשונית "Shopping" הם יכולים לראות תמונות ומחירים של מוצרים המתאימים לביטוי שחיפשו, עם קישורים לאתר שמוכר כל מוצר.

מדובר בערוץ שגולשים רבים בוחרים ונוהגים להשתמש בו, בזכות הנוחות שהוא מאפשר להם כדי לצפות במוצרים, וכדי להשוות מחירים לפני ביצוע רכישה. מה שאומר, שאם יש לכם חנות אונליין, אין ספק שאתם חייבים להשתמש בשירות המדובר של גוגל, אם אתם רוצים להגיע לקהל היעד שלכם בערוץ נוסף.

גוגל שופינג אורגני

עד אוקטובר 2020, בתוצאות החיפוש בלשונית Shopping של גוגל בישראל הוצגו פרסומות ממומנות בלבד. כלומר, כדי להופיע שם, הייתם חייבים לשלם על מודעה ממומנת מתאימה. אבל, לפני כשנה, גוגל שינתה את המדיניות שלה בנושא זה, והיא החלה לאפשר גם לתוצאות אורגניות של עמודי מוצרים מאתרי Ecommerce להופיע בלשונית ה- Shoppingשל תוצאות החיפוש. ולכן, כיום, כחלק מקידום אורגני של חנויות מקוונות, ניתן ומומלץ לעשות גם קידום אורגני ב-Google Shopping.


החלטתם שאתם מעוניינים בקידום אורגני לחנות האונליין שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום!

לבדיקת האתר שלכם, ייעוץ וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן