התנועה הירוקה

התנועה הירוקה

פרויקט שיווק באינטרנט לתנועה הירוקה

"חיפשנו דרך להעביר את מסרי התנועה דרך האינטרנט בצורה מזמינה וקוראת לפעולה. אז פנינו לאומני פרזנט, שבאמצעות פתרון מותאם אישית לבניית אתרים מצאה עבורנו את דרך המלך".

מידי ארבע שנים (במדינתנו הקטנה בד"כ גם פחות), מגיעה לשיאו אחד מרגעי השיא של כל דמוקרטיה – יום הבחירות. אך מה שאמור להיות חגיגה לדמוקרטיה מתאפיין בעשורים האחרונים באחוזי הצבעה נמוכים, של בוחרים שכבר אינם יודעים למה (ולמי) להאמין. השאלה היא איך משיבים את אמון הציבור בנבחריו באמצעות כלים לשיווק באינטרנט?

הדרך הטובה ביותר של כל מפלגה להגיע לליבו של הבוחר היא לדבר אליו בגובה העיניים, ולתת מענה לשאלות החשובות ביותר: מה עשינו עד כה? מהן הפעולות שאנחנו מתכננים לעשות? מדוע כדאי לבחור דווקא בנו? לפיכך, האתגר המרכזי שעמד בפני התנועה הירוקה סבב סביב הקמת העברת המצע האידיאולוגי בצורה ידידותית וברורה, באמצעות בניית אתר שמתאים למשימה.

איך משווקים באינטרנט פוליטיקה נקייה?

התנועה הירוקה פנתה לאומני פרזנט בעיצומה של מערכת הבחירות הסוערת, במהלכה הוצף הבוחר באינספור מסרים מכל עבר. המטרה הייתה ברורה: הקמת אתר המאפשר לתנועה להפיץ את מסריה בצורה היעילה ביותר. לאחר אפיון מבנה האתר נבחרה התבנית המתאימה ביותר כדי להוציא אותו אל הפועל. את כל התהליך היינו צריכים לבצע בדחיפות מכיוון שהזמן דחק, ויום הבחירות התקרב במהירות.

איך אתר התנועה הירוקה משרת את המטרה?

שיווק אפקטיבי באינטרנט מבוסס על חווית גלישה אינטואיטיבית, ארוזה בממשק שימוש נעים לעין. זה גם היה הקו המנחה לאורך כל שלבי בניית האתר. איך עשינו את זה?

  • דף הבית – מבוסס על שקפים מתחלפים, המכילים את "האני מאמין" של התנועה הירוקה: כל שקף מכיל מסר מרכזי, שלחיצה עליו מובילה לדף המספק הסבר מפורט יותר. כך אפשר גם להבליט מסרים מרכזיים, וגם לתת לגולש אפשרות לקבל מידע נוסף על תחומים המעניינים אותו.
  • פעילויות – לאור הצורך לפרסם את פועלה של התנועה הירוקה למען איכות הסביבה, הפורמט שנבחר הוא של מעין פורטפוליו המציג את הפרויקטים המרכזיים של התנועה הירוקה – תוך מתן אפשרות ללחוץ על כל אחד כדי לקבל מידע נוסף בהרחבה. פורמט זה שומר אף הוא על הקו העיצובי הנקי של האתר – ומשרת את המטרות שלשמן הוא הוקם.