ביתק טכנולוגיות

Shavrav

סיפור ההצלחה של שאברב: איך הפכנו את האינטרנט למנוע צמיחה?

המודעות הגוברת לחשיבות הניקיון הביתי מביאה את התחרות בשוק מערכות השאיבה הביתיות לשיאים חדשים, עם עשרות מתחרים המנסים להגדיל נתח שוק האחד על חשבון השני. כיצד דווקא חברת שאברב מצליחה לתפוס את מרב תשומת הלב של לקוחותיה הפוטנציאליים?

האתגר: יצירת מובילות בשוק תחרותי

מחקרים עדכניים מלמדים שהאוויר בבית יותר מזוהם מאשר האוויר שבחוץ, בשל אלרגנים שמצטברים בין ארבע הקירות ופוגעים באיכות החיים. בעקבות המודעות הגוברת מוצף השוק בעשרות פתרונות שאיבה ביתיים המתיימרים לספק מענה הולם לבעיה. לאור התחרות הגוברת בתחום, גם שואב האבק המוצלח ביותר יתקשה לבלוט מעל מתחריו בלי תכנית שיווקית אפקטיבית.

למרות יתרונות טכנולוגים משמעותיים ברמת המוצר, חברת שאברב מבית אלקטרולוקס, המספקת פתרונות שאיבה מרכזיים, נתקלה באתגר דומה: מצד אחד, מערכות השאיבה של החברה מפחיתות בעשרות אחוזים תופעות אלרגניות כגון אסטמה ובעיות שינה הודות למערכת סינון ייחודית. מצד שני, כיצד המידע החשוב ימצא את דרכו אל הלקוח הפוטנציאלי בתוך יער המסרים המורעפים עליו מצד עשרות מתחרים, ישירים ועקיפים?

המטרה: להפוך את האינטרנט למנוע צמיחה

מתוך הבנת ההשפעה הגדולה של האינטרנט על תהליך הקנייה, פנתה שאברב לחברת אומני פרזנט כדי לתרגם את היתרונות הטכנולוגיים של המוצר להצלחה שיווקית ועסקית. מחקר שיווקי שביצענו הוביל להבנה מעמיקה של הסביבה העסקית בה פועלת שאברב ולבניית תכנית פעולה שיווקית. וכאשר 90% מתוך מיליוני הגולשים הישראלים משתמשים במנועי חיפוש באינטרנט כדי לחפש מידע שמשפיע על החלטת הקנייה, היה ברור לחלוטין היכן צריך לרכז את מרב המאמצים.

הפתרון: להפוך לברי מציאה באינטרנט

צוות חשיבה רב תחומי מטעם אומני פרזנט נרתם כדי להפוך את שאברב לברת מציאה באינטרנט בשיטת internet findability. מה זה אומר? שבכל פעם שלקוחות פוטנציאלים יחפשו באינטרנט ביטויים הקשורים לשואב אבק מרכזי, יופיעו בראש תוצאות החיפוש דפים המפנים לשאברב. מכיוון ש 97% מתנועת הגולשים  מתנקזת לשלוש תוצאות החיפוש הראשונות, יישום השיטה אמור להוביל לגידול משמעותי בחשיפה.

ובשורה התחתונה? שואבים עידוד מהתוצאות, מגדילים את מעגל הלקוחות

יישום התכנית השיווקית המבוססת על שיטת ה internet findability הזניקה את שאברב לאחד משלושת המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, בכל אחד מביטויי המפתח הקשורים לשואב אבק מרכזי. כך למשל ביטויים כמו "איך לבחור שואב אבק מרכזי" מובילים לסרטונים בהם אדריכלים ממליצים על שאברב או למאמרים מקצועיים מטעמה. הבאתה של שרברב לקדמת הבמה האינטרנטית סייעה לתקשור הבידול של יתרונותיה הייחודיים, הובילה לגידול משמעותי בחשיפה ולמימוש הפוטנציאל העסקי.