Weizmann Alumni

Wiezmann Institute

השגת המטרה באמצעות כלים לשיווק באינטרנט

בארץ נטולת משאבי טבע חיוניים, המשאב החשוב ביותר של מדינת ישראל הוא כוח המוח. בזכות החדשנות ויצר הסקרנות הטבעי הפכה ישראל למעצמת הייטק עולמית, נווה מדבר טכנולוגי שעיני כל העולם נשואות אליו. לראיה, תעשיית הידע מהווה קרוב למחצית מכלל היצוא התעשייתי של מדינת ישראל. כדי לתרגם את כוח המוח לתגליות פורצות דרך הוקם מכון ויצמן – שנחשב לאחד ממכוני המחקר המובילים בארץ ובעולם, שנכלל ברשימת מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם.

האתגר: ליצור חממה אינטרנטית

החממה שמעניק מכון ויצמן לבאים בשעריו מוכיחה את עצה מידי שנה, בדמותם של 1200 מחקרים המתבצעים בו זמנית ובוגרים המשתלבים בעמדות מפתח בכירות מסביב לגלובוס. כחלק מהתמיכה שמעניק מכון ויצמן לבוגריו עלה הצורך בהקמת מסגרת אינטרנטית שתאפשר למכון לשמור על קשר רציף עם קהילת הבוגרים שלו.

הדרך: שיווק ברשתות חברתיות

פייסבוק הפך כבר מזמן לאחת מנקודות המפגש הפופולריות ביותר ברשת, עם מעל לשלוש מיליון משתמשים רשומים מישראל לבדה. היכולת לנהל מערכת יחסים אינטרנטית באמצעות הפייסבוק הפכה אותו בשנים האחרונות לכלי המאפשר לארגונים להעמיק את הקשר עם אנשיהם. למרות זאת, עד שאנשי המכון פנו לאומני פרזנט, לא היה ברשותו של אחד המוסדות האקדמיים החשובים בעולם דף פייסבוק פעיל. כל זה עמד כמובן להשתנות במהרה…

השגת המטרה באמצעות כלים לשיווק באינטרנט

כיום עומדים לרשותו של הארגון אינספור דרכים לשמור על קשר עם אלו המשתייכים אליו באמצעות כלים מגוונים לשיווק באינטרנט. אחד היעילים שבהם הוא כאמור הקמת דף אוהדים בפייסבוק. בעקבות איתור צרכי המכון, הקמנו עבורו דף אוהדים ידידותי ונעים לעין. לאחר הקמת דף האוהדים, בניית הנוכחות ברשת החברתית הגדולה בעולם מתבססת על ניהולו השוטף של הדף ע"י אנשי המכון. התנועה הערה בדף הפייסבוק מאופיינת בהעלאת סטאטוסים המכילים מידע, עדכונים ונתונים מדעיים מרתקים (האם ידעתם, למשל, שעטלפים יכולים לעוף במהירות של עד 95 ק"מ לשעה)?

הפעילות בדף הפייסבוק של המכון מסייעת לו לשמור על קשר עם בוגריו הרבים. בנוסף, הדף מסייע גם בשיווק במנועי חיפוש של מכון ויצמן – דף האוהדים של ארגון הבוגרים בפייסבוק הפך לנקודות גישה נוספת שמופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל ומגדילה את החשיפה לה זוכה המכון באינטרנט.